Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(20)
Katalog zbiorów
(13)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
E-booki
(21)
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(1)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(10)
Brzeziny Wypożyczalnia
(2)
Łowicz Wypożyczalnia
(5)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
(2)
Autor
Kozera Grzegorz
(3)
Spitzer Manfred
(3)
Adamczyk Piotr
(2)
Bauer Joachim
(2)
Guzowska Małgorzata
(2)
Hunziker Daniel
(2)
Hüther Gerald
(2)
Hüther Gerald (1951- )
(2)
Kaczmarzyk Marek
(2)
Lipiński Andrzej
(2)
Michalik-Jaworska Katarzyna
(2)
Ripp Pernille
(2)
Schulte-Markwort Michael
(2)
Schulte-Markwort Michael (1956- )
(2)
Spitzer Manfred (1958- )
(2)
Borkowski Łukasz (1991- )
(1)
Breidenbach Stephan
(1)
Foxlee Karen
(1)
Grotowicz Wiktor (1958- )
(1)
Guzowska Marta (1967- )
(1)
Hauser Uli (1962- )
(1)
Kaczmarzyk Marek (1968- )
(1)
Lenz Siegfried
(1)
Manthey Elżbieta
(1)
Musiał Wojciech (1980- )
(1)
Rasfeld Margret
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Welzer Harald
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dzieci
(3)
Nauczyciele
(3)
Neurobiologia
(3)
Uzależnienia medialne
(3)
Dziecko
(2)
Mózg
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Osobowość
(2)
Stres
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Agresywność
(1)
Anoreksja
(1)
Awans zawodowy nauczyciela
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberseks
(1)
Depresja
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Fobia społeczna
(1)
Fonoholizm
(1)
Internet
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Kształcenie
(1)
Lęk
(1)
Metody nauczania
(1)
Mobbing
(1)
Narkotyki
(1)
Nastolatki
(1)
Nerwice
(1)
Organizacja szkolnictwa
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Pamięć
(1)
Pedagodzy
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Przemoc
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Rozwód
(1)
Samoleczenie
(1)
Samookaleczenie
(1)
Samorealizacja
(1)
Samotność
(1)
Seksualność dzieci i młodzieży
(1)
Smartfon
(1)
Sukces
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczenie się
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Współczucie wobec samego siebie
(1)
Wychowanie
(1)
Zapobieganie
(1)
Zdolności
(1)
Zdrowie fizyczne
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Poradnik
(2)
Audiobooki
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Słowo „kompetencja” jest w kontekście edukacji odmieniane przez wszystkie przypadki, a częstość jego użycia sprawiła, że stało się czymś w rodzaju zaklęcia. Orientacja na kompetencje to jednak nie żadne czary. Trzeba tylko wiedzieć, o czym mowa. Szkoła powinna zapewnić podopiecznym młodym klimat, w którym mogą się uczyć i dorastać, oparte na zaufaniu relacje z ludźmi, którzy w nich wierzą, wspierającą społeczność oraz wyzwania odpowiadające ich dojrzałości i zainteresowaniom, dzięki którym uczą się samodzielnego myślenia, wymiany poglądów i współdziałania. Uczniowie powinni też mieć możliwość nabywania tych kompetencji, które przygotują je do dorosłości i życia zawodowego. Potrzebne jest nowe spojrzenie i zrozumienie procesów uczenia się i nauczania, a także kultura popełniania błędów i budowania relacji umożliwiająca dzieciom i młodzieży pozytywny rozwój osobisty i społeczny. Daniel Hunziker w zrozumiały sposób wyjaśnia społeczne, psychorozwojowe i neurobiologiczne aspekty uczenia się zorientowanego na kompetencje. Przedstawia sprawdzony schemat zawierający 64 podstawowe kompetencje dla uczniów wszystkich lat obowiązkowego nauczania. Ta książka ma dodać szkołom odwagi, żeby przyjrzały się zmianom, przemyślały je i śmiało wzięły się do pracy. Nie chodzi tylko o stworzenie możliwości działania dzieciom i młodzieży, lecz także nauczycielom i dyrekcji szkół.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77747 (1 egz.)
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39767 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36039 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Doświadczony psychiatra codziennie diagnozuje u dzieci i młodzieży wypalenie. Swoją książką chciałby wywołać dyskusję na temat stresu, który towarzyszy najmłodszym. Tymczasem żyją one w świecie, który gna je bez tchu od jednej przeszkody do następnej i zmusza do walki o wątpliwe wartości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77545 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30862 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Naszym dzieciom powodzi się lepiej niż jakiemukolwiek pokoleniu wcześniej, a mimo to ich troski są ogromne. W jaki sposób zmotywować Lenę, która boi się chodzić do szkoły? Jak dotrzeć do agresywnego chłopca, którego nic nie obchodzi? Co robić, kiedy dziecko nie może spać? Albo gdy brat uważa, że jego siostra jest wstrętna? I jak pomóc nastolatkowi, który już nie widzi sensu w swoim życiu?
Znany psychiatra dzieci i młodzieży, profesor Michael Schulte-Markwort, z empatią przedstawia perspektywę dzieci i zrozumiale wyjaśnia, jak kompetentnie i troskliwie towarzyszyć im w życiu. Zwraca się do rodziców, wychowawców, nauczycieli i wszystkich osób mających do czynienia zarówno z najmłodszymi, jak i nastolatkami. Porusza szeroko zakrojone tematy - od zagadnień związanych z korzystaniem z komputerów, przez terapie dzieci po lęk przed rozwodem rodziców, fobie, natręctwa i ataki wściekłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79580 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36695 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Cyfryzacja naszej codzienności prze naprzód ogromnymi krokami – z tragicznym skutkiem dla naszego zdrowia. Dawniej internet służył swobodnej wymianie informacji. Dziś zamienił się w światową dzielnicę czerwonych latarni i potwora inwigilacji. Psychiatra, uznany badacz mózgu, profesor Manfred Spitzer, na podstawie współczesnych badań naukowych pokazuje, że taki rozwój wypadków jest zagrożeniem dla każdego z nas. Szczególnie narażone są dzieci i młodzież, ponieważ zakłócone zostają ich procesy rozwojowe. Oddając mediom cyfrowym kontrolę nad wszystkimi sferami naszego życia, godzinami grając w gry online czy wsiąkając w internetowe sieci społeczne, zapadamy na cyberchoroby.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76927 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31128 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Audiobook)
AUDIOBOOK. Książka mówiona w formacie MP3. Każde zdrowienie, także to wspierane przez współczesną medycynę, jest zawsze procesem samouzdrawiania zachodzącym w naszym ciele. Jak dowodzą badania, zdolność do samoleczenia jest jednak bardzo często przygaszana przez niepewność, lęk, bezradność i stres psychoemocjonalny. Neurobiolog Gerald Hüther na przykładzie działania naszego mózgu pokazuje, jak brak czułości dla samego siebie tłumi nasze siły obronne i moce samouzdrawiania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD-177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Ogromna część absolwentów opuszczających placówki edukacyjne nie nabywa w nich żadnej z tych cech, które przygotowują człowieka do życia: wiary w siebie, wewnętrznej motywacji, solidnej wiedzy oraz kompetencji społecznych i emocjonalnych. Autor pokazuje siedem nowych perspektyw, dzięki którym szkoła może stać się miejscem przyjaznym dla wszystkich uczestników procesu edukacyjnego. Uczniowie mogą odnaleźć w szkole „drugi dom”, nauczyciele zadowolenie i spełnienie w zawodzie, a rodzice nie muszą dłużej tkwić w roli wiecznych wrogów systemu i mogą czynnie uczestniczyć w życiu szkolnym swoich dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77748 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Książka "Wszystkie dzieci są zdolne wyjaśnia", dlaczego w obecnym systemie wychowania i edukacji konieczne są radykalne zmiany. Przestarzała koncepcja różnicowania talentów ma zgubny wpływ nie tylko na dzieci, ale szkodzi całemu społeczeństwu. Musimy zaprzestać wywierania presji na naszych najmłodszych.Wyniki badań nad mózgiem pokazują bardzo wyraźnie, że każde dziecko jest na swój sposób zdolne. Warto zatem tę wiedzę przełożyć na edukacyjną rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76919 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Presja osiągania jak najlepszych wyników i nieustanny stres zabijają motywację i chęć do nauki, odbierają radość uczenia się i niszczą wrodzoną potrzebę odkrywania otaczającego świata. Tymczasem nasz mózg najlepiej rozwija się dzięki kreatywności i entuzjazmowi. To właśnie one powodują, że lepiej przyswajamy wiedzę, potrafimy wykorzystywać nasze możliwości, a co za tym idzie, dostrzegamy sens uczenia się. Niestety nasza kultura, nastawiona na wyścig i dążenie do sukcesu za wszelką cenę, odrzuca możliwość działania innego niż nastawionego na cel. Nie dziwi zatem, że najbardziej rozpowszechnione choroby naszej cywilizacji to wewnętrzne wypalenie, depresja i demencja.
Znany niemiecki neurobiolog, Gerald Hüther, proponuje radykalną zmianę myślenia. W oparciu o wyniki badań nad mózgiem stawia prowokującą – i dla wielu mocno deprymującą tezę: Większość z nas to „niedorozwinięte wersje” własnych potencjałów i możliwości. W książce „Kim jesteśmy – a kim moglibyśmy być” Hüther pokazuje z neurobiologicznej perspektywy, w jaki sposób każdy może stać się tym, kim naprawdę mógłby być, gdyby wykorzystał predyspozycje, jakimi rzeczywiście dysponuje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77749 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Czy chcielibyście być uczniami we własnych klasach? Czy Was samych wciągnąłby sposób, w jaki przekazujecie wiedzę? A może tak samo z utęsknieniem czekacie na koniec lekcji jak Wasi słuchacze znudzeni tematem? Pernille Ripp w książce Uczyć (się) z pasją. Jak sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą pokazuje początkującym oraz doświadczonym nauczycielom, jak przekształcić swoje klasy w miejsca przyjazne i sprzyjające twórczej pracy, w których uczniowie współdecydują o procesie nauczania. Proponuje wprowadzenie fundamentalnych zmian w funkcjonowaniu klasy, dzięki którym nauka z frustrującego obowiązku zmieni się w podniecające wyzwanie. Autorka odwołuje się w publikacji do swoich doświadczeń uczennicy, nauczycielki i matki. Otwarcie opisuje przemianę, którą sama przeszła, i dokładnie pokazuje, na czym polegają codzienne zmagania każdego pedagoga. I chociaż jest to książka dla wszystkich uczestników szkolnego życia, szczególnie skorzystają z niej właśnie nauczyciele, którzy stając każdego dnia przed swymi uczniami, próbują przekazywać wiedzę w sposób angażujący i pełen uwagi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77750 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje zagadnienia dotyczą wykorzystania wiedzy o pracy mózgu w procesie uczenia się i kształcenia. Możliwość bezinwazyjnego monitorowania pracy mózgu podczas uczenia pozwala „zobaczyć jak uczy się mózg”. Ta wiedza umożliwia bardziej precyzyjne planowanie, selekcjonowanie i tworzenie skuteczniejszych oddziaływań pedagogicznych w procesie nauczania. Pojawiły się nowe subdyscypliny pedagogiki, zwane neurodydaktyką, neuropedagogiką czy nauczaniem kompatybilnym z możliwościami mózgu. W książce omówiono następujące zagadnienia: tzw. „rzeźbienie mózgu” w prenatalnym i postnatalnym okresie życia, rola neuronów lustrzanych w edukacji szkolnej, edukacja polisensoryczna, teoria Howarda Gardnera w kształceniu, aspekty teoretyczno-praktyczne kinezjologii edukacyjnej, programowanie neurolingwistyczne w edukacji szkolnej, „neuropedagogiczność” metody Montessori, zabawa jako forma nauczania afektywno-poznawczego, multimedialne wspomaganie procesu kształcenia, zachowania nauczyciela przyjazne neuronom uczniów. Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów różnych specjalności, psychologów wychowawczych, socjologów edukacji i wychowania oraz studentów tych kierunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39181 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35467 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76910 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Trudności w porozumiewaniu się z dorosłymi, łamanie reguł, narażanie się na ryzyko, niechęć do sprawdzonych metod rozwiązywania problemów, kłopoty z zasypianiem… To tylko niektóre z elementów codzienności nastolatka, dodatkowo stojącego dzisiaj w obliczu problemów i zadań, z którymi nie mieliśmy do czynienia w historii naszego gatunku. Jaki jest praktyczny sens etapu życia, w którym wszystko robimy inaczej niż trzeba? Najnowsze odkrycia neuronauk, zwłaszcza związane z rozwojem ośrodkowego układu nerwowego, wyjaśniają wiele zjawisk dotyczących zachowań nastolatków, które wcześniej były dla nas niezrozumiałe i uważaliśmy za szkodliwe. Z proponowanej przez autora perspektywy konflikt pokoleń jest nie tylko zrozumiały, ale wręcz konieczny. Napięcie pomiędzy ludźmi będącymi na różnym etapie rozwoju jest tu siłą, która właściwie wykorzystana służy interesom obu stron.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 78989 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37032 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Opowieść nie tylko o miłości, lecz także o granicach, których nie wolno przekraczać zarówno w życiu, jak i po śmierci.

Pisarz samotnie mieszkający w wielkim domu wynajmuje pokój studentce malarstwa. Dziewczyna tworzy w ukryciu tajemnicze obrazy zamawiane przez ekstrawaganckich kolekcjonerów oraz gwiazdy Hollywood. Podobno są w stanie zapewnić nieśmiertelność… Mężczyzna zaś pisze kryminał niepokojąco zbieżny z wydarzeniami rozgrywającymi się wokół domu. Czy są one tylko inspiracją dla fikcji literackiej? Z czasem oboje zakochują się w sobie. Nie są jednak świadomi, że dla siebie nawzajem mogą stanowić zagrożenie.

Polecamy również "Pożądanie mieszka w szafie".

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Mógłbym się nazywać Al Pacino, a nazywam się Piotr Adamczyk. Inicjały niby takie same. Zaczynamy się podobnie, ale dalej jest już zupełnie inaczej. Mógłbym się też nazywać Dustin Hoffman, George Clooney, Colin Firth albo nawet Johnny Depp. A nazywam się jak ten polski aktor, który grał papieża. Cały naród kochał polskiego papieża; myślę, że sporo z tego przeniosło się na Piotra Adamczyka, tamtego aktora, a mnie ominęło. [Fragment książki]

Po świecie mediów i męskich uniesień prowadzi nas Piotr Adamczyk, mężczyzna o nazwisku popularnego aktora. W wyniku szeregu pomyłek przychodzi mu zmierzyć się z blaskiem nie swojej sławy i zainteresowaniem nienależnych mu kobiet.


Pełna humoru, liryzmu, ale i erotyki opowieść o totalnym pożądaniu i zagubieniu. O pożądaniu kobiet, sławy, sukcesów, a także codziennych przedmiotów. O zagubieniu w świecie zewnętrznym — w nadmiarze, który przytłacza, nie dając dobrej możliwości wyboru, lecz także o zagubieniu w świecie wewnętrznym, we własnych słabościach.


„Inteligentna, dowcipna i doskonale opowiedziana historia. Zaskakująca językowym pomysłem, trafnością obserwacji, odwagą autora. Od czasu do czasu wzruszająca, lekka, ale skłaniająca do refleksji”.
Anna Janko, poetka, pisarka, felietonistka miesięcznika „Zwierciadło”
„Nasycona cierpkim żartem opowieść o samotności, której nikt nie zaprasza, a każdy chce się pozbyć. Swoista, lecz nie swojska, męska wariacja na temat braku »seksu w wielkim mieście« w pewnym wieku. Polecam”.
Jerzy Wójcik, „Gazeta Wyborcza”, magazyn „Książki”
„Wyrafinowana, inteligentna powieść. Błyskotliwa narracja wpisana w polską codzienność, z dystansem opisująca zmaganie się z życiem samotnego mężczyzny. Doskonale skonstruowana fabuła, trafne obserwacje, sarkastyczne komentarze i tajemnicza Miriam pisząca zmysłowe internetowe listy do bohatera. I „pani nocna” – ciepła opiekunka z domu dziecka. Warto przeczytać, by potem opowiedzieć innym”.
Andrzej Rostocki, socjolog literatury, twórca list książkowych bestsellerów dla „Rzeczpospolitej”

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zygmunt Freud uznał, że agresja jest jednym z ludzkich popędów i tym samym uczynił ją swego rodzaju mistyczną siłą. Konrad Lorenza widział w niej wyraz tak zwanego zła w ludzkiej naturze.
Bez agresji ludzkość by nie przetrwała przyznaje autor Granicy bólu ale założenia Freuda i Lorenza są błędne. Agresja jest czysto neurobiologicznym fenomenem i nie ma w sobie nic z mistyki. Darwin za najsilniejszy z ludzkich popędów uznał potrzebę przynależności i skłonność do zachowań społecznych. Odkrycia współczesnej neurobiologii przyznają mu rację. Ostracyzm, brak akceptacji, piętnowanie odmienności i ignorowanie zasady równych szans to poważne przyczyny agresji zarówno w wydaniu indywidualnym jak i grupowym.
Najskuteczniejsze środki zapobiegające agresji i przemocy to zdrowe więzi, dobra edukacja i świadome wychowanie. Jeśli nie chcemy dopuści do tego, by nasza planeta legła kiedyś w gruzach, powinniśmy poważnie potraktować najnowsze odkrycia neurobiologów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nagrody: Commonwealth' Writers' Prize; Dobbie Award Writers
Dziesięcioletnia Jennifer Day mieszka w małym górniczym miasteczku pełnym tajemnic. W otaczającym ją świecie dorosłych poszukuje przyczyn śmierci swojej nastoletniej siostry Beth. Próbując uporządkować ostatnie miesiące z jej życia, Jennifer odsiewa prawdę od kłamstw, ale mimo to wciąż natrafia na sekrety i kolejne pytania. Czy śmierć Beth była wypadkiem? Czy Jennifer lub ktokolwiek inny mogli ją uratować?
Oczami Jennifer widzimy, jak jej siostra podejmuje nieudaną próbę przekroczenia progu dorosłości, a rodzina ulega powolnemu rozkładowi. W tej nagradzanej powieści Karen Foxlee doskonale uchwyciła smak dorastania w małym miasteczku oraz złożoność życia rodzinnego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Dziecko niekoniecznie musi dostawać to, czego chce. Ale w szkole musi bezwzględnie dostać to, czego potrzebuje.

Szkoła powinna zapewnić młodym podopiecznym oparte na zaufaniu relacje z ludźmi, którzy w nich wierzą, wspierającą społeczność oraz wyzwania odpowiadające ich dojrzałości i zainteresowaniom, dzięki którym uczą się samodzielnego myślenia, wymiany poglądów i współdziałania. Uczniowie powinni też mieć możliwość nabywania tych kompetencji, które przygotują ich do dorosłości i życia zawodowego.

Daniel Hunziker w zrozumiały sposób wyjaśnia społeczne, psychorozwojowe i neurobiologiczne aspekty uczenia się zorientowanego na kompetencje. Przedstawia sprawdzony schemat zawierający 64 podstawowe kompetencje dla uczniów wszystkich lat obowiązkowego nauczania.

Ta książka ma dodać szkołom odwagi, żeby przyjrzały się zmianom, przemyślały je i śmiało przystąpiły do dzieła. Nie chodzi tylko o stworzenie możliwości działania dzieciom i młodzieży, lecz także nauczycielom oraz dyrekcji szkół.

„Wreszcie udane przedstawienie wszystkich tych kompetencji, o których tyle się mówi w planach nauczania i pokojach nauczycielskich”.

Prof.Gerald Hüther

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Presja osiągania jak najlepszych wyników i nieustanny stres zabijają motywację i chęć do nauki, odbierają radość uczenia się i niszczą wrodzoną potrzebę odkrywania otaczającego świata.

Tymczasem nasz mózg najlepiej rozwija się dzięki kreatywności i entuzjazmowi. To właśnie one powodują, że lepiej przyswajamy wiedzę, potrafimy wykorzystywać nasze możliwości, a co za tym idzie, dostrzegamy sens uczenia się.

Niestety nasza kultura, nastawiona na wyścig i dążenie do sukcesu za wszelką cenę, odrzuca możliwość działania innego niż nastawionego na cel. Nie dziwi zatem, że najbardziej rozpowszechnione choroby naszej cywilizacji to wewnętrzne wypalenie, depresja i demencja.

Znany niemiecki neurobiolog, Gerald Hüther, proponuje radykalną zmianę myślenia. W oparciu o wyniki badań nad mózgiem stawia prowokującą – i dla wielu mocno deprymującą tezę: Większość z nas to „niedorozwinięte wersje” własnych potencjałów i możliwości.

W książce „Kim jesteśmy – a kim moglibyśmy być” Hüther pokazuje z neurobiologicznej perspektywy, w jaki sposób każdy może stać się tym, kim naprawdę mógłby być, gdyby wykorzystał predyspozycje, jakimi rzeczywiście dysponuje.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Trudności w porozumiewaniu się z dorosłymi, łamanie reguł, narażanie się na ryzyko, niechęć do sprawdzonych metod rozwiązywania problemów, kłopoty z zasypianiem... To tylko niektóre z elementów codzienności nastolatka, dodatkowo stojącego dzisiaj w obliczu problemów i zadań, z którymi nie mieliśmy do czynienia w historii naszego gatunku. Jaki jest praktyczny sens etapu życia, w którym wszystko robimy inaczej niż trzeba?

Najnowsze odkrycia neuronauk, zwłaszcza związane z rozwojem ośrodkowego układu nerwowego, wyjaśniają wiele zjawisk dotyczących zachowań nastolatków, które wcześniej były dla nas niezrozumiałe i uważaliśmy za szkodliwe. Z proponowanej przez autora perspektywy konflikt pokoleń jest nie tylko zrozumiały, ale wręcz konieczny. Napięcie pomiędzy ludźmi będącymi na różnym etapie rozwoju jest tu siłą, która właściwie wykorzystana służy interesom obu stron.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej